יעילותו של דנכול נבדקה בשלושה מחקרים קליניים שנערכו במעבדות דנונה ואשר התפרסמו במגזינים רפואיים בינלאומיים. המחקרים בדקו את השפעת דנכול על שינוי בערכי כולסטרול LDL בדם, בקרב אנשים עם עודף כולסטרול בדם.
בשלושת המחקרים נצפתה ירידה ברמת כולסטרול LDL בדם לאחר 3 ו-6 שבועות של צריכת דנכול.
מחקרים אלו פורסמו ב- 3 מגזינים רפואיים בינלאומיים בשנת 2008:
1. American journal of clinical nutrition
2. European journal of clinical nutrition
3. Nutrition metabolism cardiovascular diseases
הפיטוסטרולים, אושרו ע"י ארגון ה- EFSA הארגון הבריאותי EFSA (European Food Safety Authority) כיעילים בהורדת כולסטרול LDL בדם.
ארגון הבריאות האירופי (EFSA (European Food Safety Authority בהתייחסו לדנכול, הכיר בפיטוסטרולים במוצרי חלב כיעילים בהורדת כולסטרול LDL בדם. ארגון ה- EFSA היוקרתי ידוע בקפדנותו האדוקה במתן אישורים למוצרי מזון ולרכיבים תזונתיים. ידוע כי כמעל 80% מהבקשות המוגשות להיגדים בריאותיים נפסלות ע"י ארגון זה.
דנכול הנו מוצר מזון ואינו תרופה.